درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : آیدا امیری
موضوعات
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
قیمت ادکلن مردانه چمپیون انرژی DAVIDOFF CHAMPION ENERGY
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
عنوان انگلیسی مقاله: A hybrid wavelet-ELM based short term price forecasting for electricity markets
عنوان فارسی مقاله: پیش بینی قیمت کوتاه مدت مبتنی بر موجک-ELM ترکیبی، برای بازار برق
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پیشبینی دقیق قدمت برق، چالشی بزرگ برای شرکت کنندگان و مدیران بازار می باشد، زیرا قیمت الکتریسیته دارای نوسانات بسیاری است. پیشبینی قیمت نیز، مهم ترین هدف مدیریتی برای مشارکت کنندگان در بازار است، چرا که مبانی بیشینه کردن سود را، تشکیل می دهد. این مطالعه، عملکرد یک تکنیک شبکه عصبی جدید را بنام ناشین یادگیری سریع (ELM)، در مساله پیشبینی قیمت، بررسی می کند. با در نظر داشتن خط مربوط به بازهای برق که دارای نوسانات بسیاری در قیمت هستند، تکیه به یک تکنیک، خیلی هم سودمند نمی باشد. بنابراین، ELM با تکنیک موجک همراه شده است و یک مدل پیوندی (مرکب) را به نام WELM (ELM مبتنی بر موجک) را تشکیل داده است تا دقت پیشبینی و نیز قابلیت اطمینان آن را، بهبود بخشد. در این روش، ویژگی های بی همتای هر ابزار، تکریب شده اند تا الگوهای مختلفی را در اطلاعات، بدست آورند. قدرت این تکنیک، با استفاده از روش مجموع شده، بهبود بیشتری می یابد. عملکردهای مدل های ارایه شده، با استفاده از اطلاعات موجود در بازارهای برق انتاریو، PJM، نیویورک و ایتالیا، ارزیابی شده اند. نتایج آزمایشی نشان می دهند که روش پیشنهادی، یکی از مناسب ترین تکنیک های پیشبینی قیمت می باشد. 
کلیدواژه ها: شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، تجدید ساختار، روش مجموع، ماشین یادگیری سریع (ELM)، پیشبینی قیمت، تبدیل موجک

1.مقدمه:
مقررات زدایی (تجدید ساختار) بخش برق، منجر به توسعه یک ساختار بازار رقابتی شده است که در آن شرکت کننده ها برای ارایه بازار خود از طریق بازار معامله های لحظه ای و بازار دو-جانبه، رقابت می کنند. قیمت های برق در این بازارها، بصورت مستقیم یا غیر-مستقیم تحت تاثیر تعدادی از عواملی که بطور پیچیده ای با هم مرتبط هستند، قرار دارند. عدم قطعیت در عواملی همچون آب و هوا، قطعی های تجهیزات، قیمت های سوخت، و تنگراه انتقال، منجر به نوسانات شدید قیمت یا حتی تغییرات ناگهانی قیمت در بازار برق می شوند. حرکت غیرقطعی پیچیده ی قیمت های برق در ساعت های مختلف روز، از اهمیت بالایی در میان شکرت کنندگان بازار برخوردار است. شرکت کنندگان در بازار، نیاز به پیشبینی های مطمین از نوسانات قیمت در بازار برق دارند، تا بتوانند آن را به مزایده گذاشته یا خرید و فروش نمایند. بدلیل اهمیت قیمت های آینده و پیچیدگی موجود مربوط به تعیین آنها، مدل سازی و پیشبینی دقیق قیمت های بازار، یکی از زمینه های اصلی تحقیقاتی در مهندسی برق شده است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : موجک-ELM، بازار برق، پیش بینی قیمت، شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، ماشین یادگیری سریع (ELM)، تبدیل موجک، مهندسی برق و الکترونیک،
لینک های مرتبط :


تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب كارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی

قیمت:70000ریال

موضوع:

تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب كارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی

 ( فایل word قابل ویرایش )

چكـــیده

این مقاله بر اساس نتایج جالب و چالش انگیزی كه اخیرا در دانشگاه فردوسی به پایان رسید تنظیم شده است. پژوهش مورد نظر بر اساس این پیش فرض استوار شد كه كارآفرینی آموزش پذیر است . بنا براین از یك طرف به دلیل آزمون مجدد آموزش پذیر بودن كارآفرینی جزو تحقیقات بنیادی است و از طرف دیگر به علت شمول دانشجویان سال آخر و ارایه یك تجربه مستقیم و ناب در دانشگاه فردوسی، در زیر مجموعه پژوهشهای كاربردی قرار می‌گیرد. پژوهش به روش شبه آزمایشی با هدف تعیین اثر آموزش مهارت حل‌ مسئله بر ضریب كارآفرینی دانشجویان سال آخر اجرا شد. فرضیه‌ اصلی پژوهش، به بررسی اثر مقایسه‌ای متغیر آزمایشی بر نمره ضریب كارآفرینی گروه آزمایش و گروه كنترل پرداخت . داده‌ها ، از پرسشنامه ضریب كارآفرینی كه اعتبار و روایی َآن تایید شده بود به دست آمد.

 نمونه شامل 16 دانشجو در گروه آزمایشی و 16 دانشجو در گروه كنترل تعیین شد. افت تعداد 4 دانشجوی گروه آزمایش در ده جلسه كارگاه مهارت حل مسئله باعث كاهش تعداد آنها از 16 به 12 شد. 16 عضو هر گروه، از دانشجویان 4 طبقه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی، كشاورزی، مهندسی و علوم پایه به نسبت مساوی و با گمارش تصادفی (ساده) تعیین گردید. پرسشنامه ضریب كارآفرینی ، با فاصله 6 هفته به صورت پیش‌ آزمون ـ پس آزمون به اجرا درآمد. نتایج تحلیل آماری، نشانه‌ای از معنی داری تفاوت در نمرات پیش آزمون ـ پس آزمون گروهها و نمرات هر مرحله اجرای پرسشنامه در بین گروه آزمایش و گروه كنترل را نشان نداد. مقاله با ارایه تحلیلی از نتایج، عواملی چون اثر اجرای پیش آزمون، احتمال آگاهی دادن به دانشجویان گروه كنترل از سوی همكلاسی یا دوستان آنها در گروه آزمایش، اجرای كارگاه و مواردی چون را در آنچه به دست آمد مؤثر می داند.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب كارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی، آموزش مهارت حل مسئله، ضریب كارآفرینی،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: A Hybrid Current-Power optimal Power Flow Technique
عنوان فارسی مقاله: تکنیک پخش بار بهینه ی جریان-توان پیوندی (هیبرید).
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 33
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله یک مدل پخش بار بهینه (OPF) با جریان-توان پیوندی مبنی بر تزریق جریان معادل (ECI) ارایه شده، و نیز الگوریتم نقطه داخلی پیشبینی کننده-تصحیح کننده (PCIPA)، به منظور بکارگیری OPF (پخش بار بهینه) برای حل مسایل برنامه نویسی غیر خطی (NLP) عنوان شده است. همچنین روش ارایه شده را می توان به دو زیر مساله، تجزیه کرد. نتایج محاسباتی باس های IEEE 9 تا 300 نشان دادند که الگوریتم ارایه شده می تواند با بهبود تعداد تکرارها، ذخیره سازی های حافظه، و زمان CPU، باعث بهبود عکلکرد شود.
اصطلاحات مربوطه:  تزریق جریان معادل، برنامه نویسی غیرخطی، پخش بار بهینه، الگوریتم نقطه داخلی پیشبینی کننده-تصحیح کننده.
1.مقدمه:
پخش بار بهینه برای نخستین بار در سال 1962 مورد بحث قرار گرفت [1] و مدت ها طول کشید تا به یک الگوریتم پرکاربدی که در کاربردهای روزانه بکار رود، تبدیل شود [2] و [3]. OPF را می توان نه تنها در برنامه ریزی سیستم بکاربرد، بلکه می توان آن را در عملکرد لحظه ای سیستم های قدرت، در محیط حذف نظارت دولت نیز اعمال کرد. مرجع [4]، یک معرفی کلی از تکنیک های روش-تکرار-لامبدا، روش گرادیان، روش نیوتون، و برنامه نویسی خطی (LP) به منظور حل مسایل OPF ارایه داده است. 
با انتشار Karmarkar [5] در سال 1984، الگوریتم های نقطه ی داخلی (IPA) زیادی برای برنامه نویسی خطی و برنامه نویسی درجه دوم (QP) ارایه شده است. در سال های اخیر، الگوریتم نقطه داخلی اولیه دوگانه، بطور گسترده به منظور حل مسایلی همچون OPF [6]، [7]، پیشبینی حالت [8]، OPF با امنیت محدود [9]، و پخش بار راکتیو بهینه [10] بکار رفته است. نتایج عددی نشان می دهند که PCIPA توانایی زیادی برای حل مسایل عملکرد و برنامه ریزی سیستم قدرت در مقایسه با روش های مرسومی همچون روش نیوتون [11] دارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : تکنیک پخش بار بهینه ی جریان-توان پیوندی (هیبرید)، پخش بار، هیبرید، مهندسی برق و الکترونیک، تزریق جریان معادل، برنامه نویسی غیرخطی، پخش بار بهینه،
لینک های مرتبط :


پاورپوینت سوخت و احتراق و سیستم سوخت رسانی خودرو

قیمت:50000ریال

موضوع :

پاورپوینت سوخت و احتراق و سیستم سوخت رسانی خودرو

( فایل  پاورپوینت با فرمت ppt )

مقدمه

سوختن یعنی ترکیب یک ماده با اکسیژن و هر آنچه که در فرآیند سوختن گرما تولید کند سوخت نامیده می شود . موتور برای آنکه بتواند از این سوخت استفاده بکند ، به سیستمی نیاز دارد که این سوخت را برای احتراق اماده کند . به مجموعه قطعات و اجزایی که به منظور ذخیره ، انتقال و اماده کردن سوخت برای احتراق به کار می رود را سیستم سوخت رسانی گویند.

عملکرد صحیح این سیستم در کارکرد بهتر موتور و الودگی هوا نقش بسزایی دارد .



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت سوخت و احتراق و سیستم سوخت رسانی خودرو، سوخت و احتراق، سیستم سوخت رسانی، پاورپوینت، مکانیک خودرو، مهندسی مکانیک،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: A Combined Gate Replacement and Input Vector Control Approach for Leakage Current Reduction
عنوان فارسی مقاله:  روش کنترل بردار ورودی و جایگزینی گیت ترکیب شده، برای کاهش جریان نشتی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 36
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کنترل بردار ورودی(IVC) تکنیک معروفی برای کاهش توان نشتی است. این روش، از اثر پشته های ترانزیستوری در دروازه های منطقی (گیت) CMOS با اعمال مینیمم بردار نشتی(MLV) به ورودی های اولیه ی مدارات ترکیبی، در طی حالت آماده بکار استفاده می کند. اگرچه، روش IVC (کنترل بردار ورودی)، برای مدارات با عمق منطقی زیاد کم تاثیر است، زیرا بردار ورودی در ورودی های اولیه تاثیر کمی بر روی نشتی گیت های درونی در سطح های منطقی بالا دارد.ما در این مقاله یک تکنیک برای غلبه بر این محدودیت ارایه می کنیم؛ بدین سان که گیت های درونی با بدترین حالت نشتی شان را با دیگر گیت های کتابخانه جایگزین می کنیم، تا عملکرد صحیح مدار را در طی حالت فعال تثبیت کنیم. این اصلاح مدار، نیاز به تغیر مراحل طراحی نداشته، ولی دری را به سوی کاهش بیشتر نشتی وقتی که روشMLV (مینیمم بردار نشتی) موثر نیست باز می کند. آنگاه ما، یک روش تقسیم و غلبه که جایگزینی گیت های را مجتمع می کند، یک الگوریتم جستجوی بهینه MLV برای مدارات درختی، و یک الگوریتم ژنتیک برای اتصال به مدارات درختی، را ارایه می کنیم. نتایج آزمایشی ما بر روی همه مدارات محک MCNC91، نشان می دهد که  1) روش جایگزینی گیت، به تنهایی می تواند 10% کاهش جریان نشتی را با روش های معروف، بدون هیچ افزایش تاخیر و کمی افزایش سطح، بدست آورد:  2) روش تقیسم و غلبه، نسبت به بهترین روش خالص IVC 24% و نسبت به روش جایگذاری نقطه کنترل موجود 12% بهتر است:  3) در مقایسه با نشتی بدست آمده از روش MLV بهینه در مدارات کوچک، روش ابتکاری جایگزینی گیت و روش تقسیم-و-غلبه، به ترتیب می توانند بطور متوسط 13% و 17% این نشتی را کاهش دهند.
کلیدواژه: جایگزینی گیت، کاهش نشتی، مینیمم بردار نشتی
1.مقدمه:
همزمان با کوچک شدن فناوری VLSI و ولتاژ منبع/آستانه، توان نشتی در مدارات CMOS امروزه دارای اهمیت بیشتر و بیشتر شده است. به عنوان مثال، در طراحی ها نشان داده شده است که توان نشتی زیرآستانه می تواند به بزرگی 42% توان کل تولید فرآیند 90 نانومتری شرکت داشت باشد [11]. بدین ترتیب، روش های زیادی اخیرا برای کاهش مصرف توان نشتی ارایه شده اند. فرآیند ولتاژ آستانه دوگانه، از وسایل با ولتاژ آستانه بیشتر، به همراه مسیرهای غیر بحرانی، استفاده می کند تا جریان نشتی را ضمن تثبیت عملکرد، کاهش دهد [16]. روش های CMOS ولتاژ آستانه چندگانه (MTCMOS)، یک وسیله با ولتاژ Vth بالا را بطور سری با مدار با Vth پایین قرار داده، و یک ترانزیستور sleep می سازد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : روش کنترل بردار ورودی، گیت ترکیب شده، کاهش جریان نشتی، مهندسی برق و الکترونیک، جایگزینی گیت، کاهش نشتی، مینیمم بردار نشتی،
لینک های مرتبط :


پاورپوینت استفاده ازگازطبیعی درخودرو  CNG

قیمت:50000ریال

موضوع :

پاورپوینت استفاده ازگازطبیعی درخودرو  CNG

فایل پاورپوینت ppt قابل ویرایش

مقدمه :

گاز طبیعی اولین بار در سال 1776 توسط آلساندرووالتا کشف شد ،اما استفاده از این گاز به عنوان سوخت در خودرو ها به سالهای بعد از آن بر می گردد.  ایتالیا به عنوان اولین کشور استفاده کننده از گاز طبیعی شناخته می شود. این اقدام در اولین سال 1910 صورت گرفت در حال حاضر این شرکت رتبه سوم را در جهان داراست. از سال 1930 استفاده از گاز طبیعی بطور چشمگیری گسترش یافت. از جمله کشور های پیشرو در این حوزه میتوان به کشور های فرانسه ،آمریکا ،آرژانتین ،برزیل و نیوزیلند اشاره نمود. در ایران اولین بار در سال 1356 طرح گاز سوز کردن خودرو بصورت آزمایشی در شهر شیراز با تبدیل 1200 دستگاه سواری به مرحله اجرا در آمد. مشابه این طرح در مشهد نیز در سال 1366 اجرا شد شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در سال 1371 ،تحقیقاتی را در زمینه گاز سوز کردن اتوبوسهای درون شهری آغاز نمود که در سال 1375 به بهره برداری رسید .



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت استفاده ازگازطبیعی درخودرو CNG، گازطبیعی، CNG، پاورپوینت،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: A combination of genetic algorithm and particle swarm optimization for optimal DG location and sizing in distribution systems
عنوان فارسی مقاله:  ترکیب الگوریتم ژنتیک و الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای یافتن اندازه و مکان بهینۀ تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
منابع تولید پراکنده (DG) به علت تقاضای روبروی رشد انرژی دارای اهمیت زیادی در سیستم‌های توزیع می‌گردند. مکان‌ها و توانمندی‌های منابع تولید پراکنده تاثیر عمیقی در تلفات سیستم در شبکه توزیع داشته‌اند. در این مقاله، یک ترکیب نوینی از الگوریتم ژنتیک  (GA)/ بهینه‌سازی ازدحام ذرات  (PSO) برای جایابی و یافتن اندازه بهینه تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع معرفی می‌شود. هدف این است که تلفات توان شبکه کمینه شده، تنظیم ولتاژ بهتری صورت گرفته و پایداری ولتاژ در چارچوب قیود عملکردی و امنیتی سیستم در سیستم‌های توزیع شعاعی حاصل شود. یک تحلیل تشریحی روی سیستم‌های 33 و 39 باس انجام شده است تا کارائی روش ارائه شده نشان داده شود. 
کلیدواژه: منابع تولید پراکنده، الگوریتم ژنتیک، گمارش، بهینه‌سازی ازدحام ذرات، اتلاف
1.مقدمه:
سیستم‌های توزیع معمولا جهت تسهیل کارکرد به صورت طبیعی شعاعی هستند. سیستم‌های توزیع شعاعی  (RDSs) تنها در یک نقطه که همان پست باشد تغذیه می‌شوند. این پست، توان (برق) را مراکز تولید مرکزی و از طریق شبکه انتقال دریافت می‌کند. کاربران نهائی برق نیز توان الکتریکی را از پست و از طریق سیستم توزیع شعاعی که یک شبکه پسیو است دریافت می‌کنند. لذا، عبور توان در سیستم توزیع شعاعی به صورت یک‌طرفه است. نسبت R/X بالا در خطوط توزیع منجر به افت ولتاژ بزرگ، پایداری ولتاژ کوچک و افزایش تلفات توان می‌شود. در شرایط بارگذاری بحرانی در برخی نواحی صنعتی خاص، سیستم توزیع شعاعی به علت مقدار کم شاخص پایداری ولتاژ، در بیشتر گره‌های خود یک فروپاشی ناگهانی ولتاژ را تجربه می‌کند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : الگوریتم ژنتیک، الگوریتم بهینه‌سازی، مهندسی برق و الکترونیک، منابع تولید پراکنده، گمارش، بهینه‌سازی ازدحام ذرات، اتلاف،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 فروردین 1394 :: نویسنده : آیدا امیری
مقاله موتورهای گازسوز (CNG)

قیمت:30000ریال

موضوع :

مقاله موتورهای گازسوز (CNG)

فایل word ( قابل ویرایش )

مقدمه :

گاز طبیعی اولین بار در سال 1776 توسط آلساندرووالتا کشف شد ،اما استفاده از این گاز به عنوان سوخت در خودرو ها به سالهای بعد از آن بر می گردد . ایتالیا به عنوان اولین کشور استفاده کننده از گاز طبیعی شناخته می شود . این اقدام در اولین سال 1910 صورت گرفت در حال حاضر این شرکت رتبه سوم را در جهان داراست . از سال 1930 استفاده از گاز طبیعی بطور چشمگیری گسترش یافت . از جمله کشور های پیشرو در این حوزه میتوان به کشور های فرانسه ،آمریکا ،آرژانتین ،برزیل و نیوزیلند اشاره نمود . در ایران اولین بار در سال 1356 طرح گاز سوز کردن خودرو بصورت آزمایشی در شهر شیراز با تبدیل 1200 دستگاه سواری به مرحله اجرا در آمد . مشابه این طرح در مشهد نیز در سال 1366 اجرا شد شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در سال 1371 ،تحقیقاتی را در زمینه گاز سوز کردن اتوبوسهای درون شهری آغاز نمود که در سال 1375 به بهره برداری رسید .

تاریخچه استفاده از سوخت گاز طبیعی در جهان :

تاریخچه استفاده از گاز طبیعی شاید از آغاز مطابق با ارائه نظریه دکتر ان.ا-اتو در رابطه با سیکل ترمودینامیکی مو تورهای احتراق داخلی جرقه ای بوده که وی نظریه مربوط به تئوری کارکرد این موتورها در سال 1876 ارائه نمود و 2 سال بعد اولین موتور ساخته شده خود را در سال 1878 در نمایشگاه بین المللی پاریس به جهانیان معرفی نمود.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : مقاله موتورهای گازسوز (CNG)، موتورهای گازسوز،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: A CMOS Inverter-Based Class-AB Pseudo Differential Amplifier for HF Applications
عنوان فارسی مقاله: تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله یک تقویت کننده ی شبه- تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF، با استفاده از مدار ساده rail-to-rail CMFB را ارایه می دهد. مدار ارایه شده، دارای دو اینورتر CMOS و فیدبک حالت-مشترک مکمل (CMFB) _که خود متشکل از آشکارساز حالت-مشترک حالت جریان و تقویت کننده های ترنز-امپدانسی (transimpedance)، بوده_ می باشد. این مدار با استفاده از فناوری CMOS 0.18 نانومتری تحت ولتاژ منبع 1 ولت، طراحی شده است، و نتایج شبیه سازی نشان می دهند که نوسان خروجی rail to rail با استفاده از گین حالت-مشترک پایین (-15 dB)، بدست می آید. نوسان خروجی مدار 0.7 v می باشد. تلفات توان مدار 0.96 میکرووات می باشد. 
کلیدواژه: تقویت کننده ی شبه تفاضلی ، و فیدبک حالت-مشترک، کلاس-AB، اینورتر CMOS
1.مقدمه:
امروزه، یک مدار آنالوگ با کارکرد خوب _عمدتا بسبب پیشرفت ساختن مدار مجتمع فراوان با سیستم های مداری پیچیده، و نیاز به وسایل قابل حمل با منبع باطری_ بایسته شده است. اگرچه، کاهش منبع ولتاژ در مدارات آنالوگ باعث کاهش عملکرد زیادی می شود، و بنابراین، ترفندهای تازه ای برای طراحی نیاز است تا مدارات آنالوگ با پهنای باند، بهره، و خطی بودن کافی را بدست آورد.
تقویت کننده ی هدایت عرضی (OTA)، یکی از پایه ای ترین سلول ها _از آنجایی که OTA کاربرد زیادی در بسیاری از مدارات آنالوگ مانند تقویت کننده عملیاتی، مقایسه گرهای ولتاژ، مبدل های A-D و D-A و فیلترهای فرکانس بالا، دارد_ می باشد. روش های زیادی هم با استفاده از پیکربندی کاملن تفاضلی و هم با استفاده از پیکربندی شبه تفاضلی، برای طراحی OTA ولتاژ پایین [1-4] ارایه شده اند. FD بطور معمول، مبنی بر یک جفت تفاضلی با یک منبع جریان tail است، درحالی که PD مبنی بر دو اینورتر مستقل، بدون منبع جریان tail می باشد

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : تقویت کننده ی شبه تفاضلی، اینورتر CMOS، و فیدبک حالت-مشترک، کلاس-AB، مهندسی برق و الکترونیک،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 فروردین 1394 :: نویسنده : آیدا امیری
پاورپوینت گیربکسهای اتوماتیک پیشرفته

قیمت:50000ریال

موضوع:

پاورپوینت گیربکسهای اتوماتیک پیشرفته

فایل پاورپوینت قابل ویرایش ppt

تاریخچه این سیستم:

این سیستم در ماشین‌های تراش، کاربرد وسیعی داشت تا آنکه در سال ۱۹۵۸ طراحی هلندی نسل جدید سیستم انتقال قدرت را در خودروها استفاده کردند تا تعجب کارشناسان خودروی جهان را به سوی خود جلب کنند. آنها جعبه‌دنده‌ای بدون دنده درست کرده بودند که نام آن را نیز Va riomatic نهاده بودند. نخستین خودروئی که از این جعبه‌دنده سود برد، داف ۳۰ بود که دارای موتور کم‌قدرت ۶۰۰ سی‌سی دو سیلندر هواخنک بود. در سال ۱۹۷۲ ولوو، شرکت داف را خریداری کرد و از همان سال، استفاده از این نوع جعبه‌دنده‌ها را در دستور کار خود قرار داد .اما به‌دلیل مشکل تسمه و پاره شدن این طرح با اقبال مواجه نبود و تا اواخر دههٔ ۹۰ این سیستم به خواب زمستانی فرو رفته بود. اما مهندسان با استفاده از تسمهٔ فلزی بر این مشکل فائق شدند. تا کنون سوبارو هوندا تمایل خود را به این سیستم نشان داده‌اند و درسال ۲۰۰۰، آئودی خودروی موفق A۴ را با این سامانه وارد بازار کرد . در سال ۲۰۰۳ جهان تویوتا پریوس نیز از این جعبه‌دنده بهره می‌گیرد. جالب است موتور نیسان مورانو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار از این سیستم انتقال قدرت بهره می‌گیرد. امروزه چندین خودروساز بزرگ از جمله جنرال‌موتورز، آئودی، هوندا و نیسان، در حال طراحی و توسعه CVTهای خود هستند.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت گیربکسهای اتوماتیک پیشرفته، گیربکسهای اتوماتیک، مکانیک خودرو، مهندسی مکانیک، پاورپوینت،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: A backward sweep method for power flow solution in distribution networks
عنوان فارسی مقاله: روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ی ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ی ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، "رو به عقب" نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده-وار روش b/f _که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است_ را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده ی خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد.
در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. 
کاربرد این روش، بازده ی آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد. 
کلیدواژه: روش رو به عقب/ رو به جلو، شبکه های توزیع مش و شعاعی، گره های pv، گردش بار
1.مقدمه:
روشی که هم اکنوان برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی ارایه می شود، روش رو به عقب/ رو به جلو (b/f) نام دارد، که برای بارهای با جریان ثابت، پاسخ را در یک تکرار، و برای بارهای نوع دیگر (بار توان ثابت، مرکب، یا غیره)، در 1 تکرار یا بیشتر، پاسخ را می یابد.
به خوبی می دانیم که سه گونه از روش b/f وجود دارد _که طبق نوع کمیت های الکتریکی که در هر تکرار، از گره های ترمینال شروع شده، و تا گره های منبع (جاروب رو به عقب) ادامه دارند، با هم متفاوت هستند_ محاسبه می شوند:

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : روش جاروب رو به عقب، شبکه های توزیع، روش رو به عقب/ رو به جلو، شبکه های توزیع مش و شعاعی، گره های pv، گردش بار،
لینک های مرتبط :


پاورپوینت تکنولوژی نوین در خودروهای هیبریدی    

قیمت:30000ریال

موضوع :

پاورپوینت تکنولوژی نوین در خودروهای هیبریدی  

فایل پاورپوینت قابل ویرایش ppt

مقدمه:

   امروزه با توجه به محدودیت منابع سوختها ومشکلات روزافزون ناشی ازآلودگی هوا واینکه خودروها یکی از مهمترین عوامل مصرف سوخت و آلوده کننده ی هوا هستند،  باعث شده تحقیقات زیادی جهت داشتن خودروهایی با آلودگی کمترتوسط بخشهای دانشگاهی و صنعتی در سراسر جهان انجام شود بنابراین کارخانه‌های خودروسازی نیز گام مهمی در مقابله با این امر برداشته‌اند که از جمله آنها می توان به:

   خودروهای هیبریدی  (Hybrid Vehicle)، تکنولوژی پیل سوختی (Fuel Cell)،  موتورهای با پاشش مستقیم‌ بنزینی (GDI) ، موتورهای HCCI و خودروهای دو گانه سوز (Bifuel) اشاره کرد. اهداف ارائه این نوع خودرو بازده بالا ،آلایندگی کم، مسافت قابل پیمایش بالا، ایمنی مطلوب وقیمت قابل رقابت باخودروهای متداول می باشد.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : پاورپوینت تکنولوژی نوین در خودروهای هیبریدی، خودروهای هیبریدی، پاورپوینت، تکنولوژی نوین در خودرو، مکانیک خودرو،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: 1-Bit Sub Threshold Full Adders in 65nm CMOS Technology
عنوان فارسی مقاله: جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى65 نانومتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، جمع کننده کامل (FA) نوینی ارائه می‌گردد که برای عملکرد با توانهای بسیار پایین بهینه سازی شده است. مدار مذکور، بر پایه گیتهای XOR اصلاح شده‌ای طراحی گشته که با هدف کمینه سازی مصرف توان در ناحیه زیرآستانه‌ای عمل می کنند. نتایج شبیه سازی شده با مدلهای استاندارد CMOS 65 نانومتر انجام شده است. نتایج شبیه سازی، یک بهبود 5 تا 20 درصدی را در بازه فرکانسی 1Khz تا 20MHz و ولتاژهای تغذیه زیر 0.3V نشان میدهد.
1-مقدمه: 
تغییر مقیاس ولتاژ تغذیه  یکی از موثرترین راهها در کاهش مصرف توان مدارهای دیجیتال است.کارایی این روش بعلتوجود رابطه درجه دوم میان مصرف توان دینامیک و ولتاژ تغذیه می باشد. اما در این روش، عملکرد مدار به خاطر رابطه معکوس تاخیر مدار با سطح جریان کاهش می یابد. به همین علت، ولتاژ آستانه را در فرایندهای زیرمیکرونی عمیق برای رفع این مشکل کاهش می دهند. کاهش ولتاژ آستانه، منجر به افزایش نمایی جریان زیرآستانه  می‌گردد که امکان استفاده از این ناحیه (زیرآستانه) را در مدارهای منطقی ارزیابی  - با کران نویز قابل قبول می دهد. بدون اعمال روشهای خاص، عملکرد زیرآستانه ای سبب کاهش سرعت پاسخگویی (به سبب کاهش جریان) می شود. جریان مورد ارزیابی در این حالت، جریانی است که در ولتاژ گیت سورس کوچکتر یا مساوی ولتاژ آستانه و ولتاژ تغذیه نزدیک به ولتاژ آستانه رخ می دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : فناوری تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى، مهندسی برق و الکترونیک، ولتاژ تغذیه، ولتاژ آستانه،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 فروردین 1394 :: نویسنده : آیدا امیری
مقاله تکنولوژی چراغ های جلو خودرو

قیمت:60000ریال

موضوع :

مقاله تکنولوژی چراغ های جلو خودرو

( فایل word  و پاورپوینت قابل ویرایش ppt )

مقدمه

یکی از دغدغه های بزرگ در میان اروپاییان تولید و طراحی سیستم های چراغ جلو می باشد. در واقع پارامترهای اصلی و اساسی که در طراحی این چراغها وجود دارد اینست که بایستی طبق شرایط آب و هوایی و شرایط جاده ای و همچنین انتظاراتی را که یک راننده از چراغ جلو دارد براورده سازد.

مدل های مختلفی که در سال های متمادی ارائه شده است به این صورت است که مدل های امروزه قابلیت تنظیم مکانیکی نورهای بالا با استفاده از زاویه فرمان چراغ های جلو می باشد که این مدل در خودروهای امروزی وجود دارد.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید





نوع مطلب :
برچسب ها : مقاله تکنولوژی چراغ های جلو خودرو، چراغ های خودرو، مکانیک خودرو، تکنولوژی نوین در خودرو،
لینک های مرتبط :


عنوان انگلیسی مقاله: Unified Power Flow Controller (UPFC) Based Damping Controllers for Damping Low Frequency Oscillations in a Power System
عنوان فارسی مقاله:  کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC ) بر مبنای کنترلرهای دمپینگ برای میرایی نوسانات فرکانس پایین در یک سیستم قدرت.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
انتقال انرژی در یک سیستم قدرت یکپارچه با پایداری گذرا ̨  پایداری ولتاژ و پایداری سیگنال کوچک مقید شده است. این قیدها یک بهره برداری کامل از خطوط انتقال قابل دسترس را محدود می کند. سیستم انتقال   انعطاف پذیر( ) تکنولوژی است که اصلاحات مورد نیاز عوامل خطوط انتقال را به منظور بهره برداری کامل از تسهیلات خطوط انتقال موجود را فراهم می کند و از اینرو شکاف بین محدودیت پایداری و محدودیت حرارتی را به حداقل می رساند.
اخیرا پژوهشگران مدلهای دینامیک   را به منظور طراحی کنترل کننده های مناسب برای سیلان توان ̨  ولتاژ و کنترلرهای دمپینگ ارایه کرده اند.  ̨  یک مدل خطی اصلاح شده ای از یک سیستم قدرت با نصب   ارایه داده است. او نتیجه اصلی مربوط به طراحی کنترلر دمپینگ،یعنی ̨  انتخاب شرایط عملکرد قوی برای طراحی کنترلر دمپینگ را نشان داده است ; و انتخاب پارامترهای   (مثل   و ) تا برای بدست آوردن دمپینگ مطلوب تطبیق داده شوند.
 یک فرآیند سیستماتیک برای طراحی کنترلر های دمپینگ ارایه نداده بودند. به علاوه ̨  به نظر نمی رسد تلاشی برای تعیین مناسبتر پارامتر های کنترل  ̨  به منظور رسیدن به یک کنترلر قوی  به عمل آورده باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




نوع مطلب :
برچسب ها : عبور توان (UPFC )، کنترلرهای دمپینگ، میرایی نوسانات فرکانس پایین، مهندسی برق، مدل خطی اصلاح شده،
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 41 )    ...   5   6   7   8   9   10   11   ...   
 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic